HOAX-kontroverzné vyjadrenie o.Štefana Filipa OP ku knihe o.Jamesa Manjackala

(na obr.Páter Štefan M.Filip OP. )
Páter Štefan napísal tzv: "vieroučné zhodnotenie knihy Jamesa Manjackala "Videl som večnosť"
Zdroj: https://gloria.tv/replies/
Konfrontácia "vyjadrenia o.Štefana"
1.Nedostatočné cirkevné schváleniePáter Štefan upozorňuje na knihu o.Jamesa, že nemá dostatočné schválenie, ale naproti tomu jeho tzv."vieroučné zhodnotenie..." takisto nemá dostatočné schválenie a predsa to nazýva: "vieroučné.." ako keby jeho názor a pohľad na knihu o.Jamesa bolo oficiálnou vieroukou katolickej Cirkvi.
Predpokladajme, že takto to ani on sám nepovažuje, ale ľudia to tak môžu si vysvetliť a preto tak
ako o.Štefan nepovažuje knihu o.Jamesa za oficialne učenie Cirkvi, ani
vyjadrenie o.Štefana nemožno považovať za oficialne učenie Cirkvi.Môže
to byť prinajmenšom jeho vlastná nauka viery, ale ako dominikán rádový
člen pápežskeho práva (porovnaj: OP/ Dominikanska rehola papežskeho
práva) ak by chcel svoje "vyjadrenie" prezentovať za nauku Cirkvi, musel
by k tomu mať cirkevné schvalenie s uznaním pápeža.
2.Spochybňovanie smrti ako konca časov zásluh a udeľovanie sviatosti po smrti
o.Štefan sám priznáva, že z knihy: "Videl som večnosť" nie je presvedčený, či o.James hovorí o videniach Pekla alebo Neba, ale napriek tomu usudzuje, že o.James sa mýli.
Otec
James síce hovorí, že ani on si nie je istý v akom stave sa duše
nachádzali, ked ich videl (či v Pekle alebo v Očistci) ale tí, čo
prijali svätú spoveď od o.Jamesa boli vyslobodení z toho miesta a vzatí
do Neba.
Z toho vychádza, že ak to boli duše z
Očistca, nebolo by na tom nič zvláštne alebo proti učeniu Cirkvi, pokiaľ
by bolo možné kňazom vysluhovať sviatosť zmierenia aj dušiam v Očistci.
o.Štefan neverí, žeby to bolo možné a odvoláva sa pritom na Katechizmus a zavrhnutie tézy o.Luthera Martina, ktorý tvrdil, že o dušiach v Očistci nie je isté, či budu spasené alebo zavrhnuté do pekla.
Táto
argumentacia o.Štefana je nesprávna, pretože o.James nemá pochybnosti o
tom, či duše v Očistci budu spasené alebo zavrhnuté v Pekle. Je presvedčený, že duše v Očistci budu všetky spasené, je len otázne, akým spôsobom resp.v akom intervale času.
Tento
čas vyslobodenia z Očistca záleží práve na tom, či o.James bude kázať
dušiam v Očistci a na tom, či od neho ako kňaza príjme duša v Očistci
milosť zmierenia alebo neprijme, avšak nie preto, žeby nechcela, ale
preto, že samotný kňaz, či už je to o.James alebo iný kňaz - tejto duši
nepodá patričné milosti (spoveď a pod.)
3.Nevieme, či zavrhnutí nepôjdu do Pekla až po poslednom Súde?
o.Štefan
sa ďalej odvoláva na papežsku Bulu, ktorá jednoznačne hovorí o tom ako
duša hned po smrti ide do Pekla, (ak nepôjde do Neba, či Očistca).
Pritom
má dojem z vyjadrenia o.Jamesa, ako keby o.James si nebol istý, či
zavrhnutá duša pôjde do Pekla hned po smrti alebo až po poslednom večnom
Sude.
To je však nedorozumenie, pretože o.Jamesovi nebolo uplne zjavene, ktoré zatratené duše sú v Pekle a ktoré ešte len pôjdu po večnom Sude. To však neznamená, že hovoril len o už zosnulých ľuďoch, ale aj o tých, ktorí ešte len zomrú. Treba si uvedomiť, že tí, čo zosnulí a su určení pre zatratenie - idú priamo do Pekla, ale o.James ich nevidel, lebo mu to Boh nezjavil pre nepodstatnú skutočnosť. Boh mu chcel ukazať podstatnejšie skutočnosti.
Čo sa týka tých, ktorí ešte len pôjdu do Pekla až po večnom Sude, ešte žiju a tých takisto nevidel, lebo to rovnako nebolo podstatné ako pre Boha, tak aj neho.
Záver
o.Štefan
sa vyjadril ku knihe o.Jamesa kvôli ľuďom, čo sa pýtaju a to ho
oprávňuje, ale treba si uvedomiť, že ak zavrhuje učenie o.Jamesa len na
zaklade nepriamych dôkazov - pretože nepoukazal ani raz na priamy dôkaz
toho, žeby Cirkev oficialne zakazovala spovedať duše v Očistci - potom
jeho nauka je len naukou jeho sukromnou a zároveň môže byť aj
dezinformačnou.