Rezort dopravy: Bratislava má informácie o príprave výstavby D4 a R7
Autor TASRvčera 11:20Bratislava
28. júna (TASR) - Nie je pravda, že by hlavné mesto nemalo potrebné
informácie o organizovaní výstavby bratislavského obchvatu, keďže sa už
takmer rok konajú aj za účasti magistrátu pravidelné porady. Tvrdí to
Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR, ktoré tak reaguje na utorkové
(26.6.) vyhlásenie primátora Bratislavy Iva Nesrovnala, že stavba
diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 je projekt európskeho rozmeru,
a preto by malo mať rovnaké parametre aj informovanie o ňom.
Na poradách, ktoré sa konajú raz týždenne, sa podľa ministerstva spolu
s hlavným mesto preberá aj organizácia dopravy počas výstavby.
"Nerozumieme preto, prečo na týchto stretnutiach mesto nepredložilo
svoje návrhy riešenia obchádzok. V prípade, že bude mesto súčinné s
koncesionárom, ktorý výstavbu zastrešuje, rovnako ako sú niektoré iné
mestské časti, určite sa podarí nájsť najlepšie riešenie. Príkladom môžu
napríklad Podunajské Biskupice a zmenená plánovaná uzávierka cesty
Vinohradnícka," uviedol rezort pre TASR.
Ministerstvo tvrdí, že ide o rozsiahlu stavbu, a preto už v predstihu
mohutne posilnilo vlakové spojenie do Bratislavy a veľmi intenzívne
pracuje na výstavbe záchytných parkovísk. Podľa rezortu je teraz na
hlavnom meste, aby adekvátne posilnilo aj vnútromestskú dopravu. "Nebránime
sa ani kontaktnej osobe, ktorá by na odbornej úrovni komunikovala s
koncesionárom, ktorý výstavbu zastrešuje. Boli by sme však radi, keby
pán Nesrovnal o podobných požiadavkách informoval aj pána ministra a
nielen médiá, urýchlilo by to efektívnu komunikáciu," podotklo
ministerstvo. To verí, že prípadné obštrukcie zo strany mesta pre
blížiace sa komunálne voľby neposunú výstavbu obchvatu Bratislavy.
Primátor Nesrovnal v utorok avizoval, že požiada ministra dopravy Árpáda
Érseka (Most-Híd), aby mala výstavba D4 a R7 splnomocnenca zodpovedného
za komunikačnú koordináciu. Potrebu komunikačného koordinátora podľa
Nesrovnala jasne dokumentujú otázniky okolo výstavby v katastri
Jaroviec, ktoré sa týkajú zmeny spôsobu stavby, ale tiež medializované
prípady úhynu rýb v Jarovskom ramene, či pochybnosti okolo použitého
materiálu na stavbe. Podľa primátora je tiež potrebné určiť presný
záväzný harmonogram výstavby a vytvorenie reálnych obchádzkových trás. "Ak
niekto ráta s tým, že na obchádzkové trasy bude možné použiť Gagarinovu
alebo Prievozskú, ktoré sú už teraz upchaté, mýli sa," upozornil Nesrovnal.