SVEDECTVO: Bola som drogovo závislá bezdomovkyňa, ale pre svoje dieťa som si vybrala život

19.06.2018

"Hrdinstvo nevyzerá pre všetkých rovnako," uviedla mladá žena 10. mája zástupu tisíckam ľudí na Národnom pochode pre život v Ottawe. "Pevná vôľa, smelosť, odvaha a divoký duch - to nie sú slová, ktorými by som opísala seba pred narodením môjho maličkého človiečika," povedala, jasne potlačujúc silné emócie.

"Bola som stelesnením všetkého, čím ma spoločnosť definovala - vzdorovitá, sebazničujúca - stála som proti sebe a spoločnosti," povedala. "Bola som ťažkou alkoholičkou, závislou na kokaíne a na liekoch na predpis."

"Aby som to ešte zhoršila, bola som bez domova," dodala.

Felicia Simardová z CHOICE42(vyslovuje sa ako choice for two - voľba pre oboch) - povedala o svojom nepravdepodobnom, nečakanom objave vnútornej sily, ktorá jej umožnila uprostred nepredvídateľného a traumatického života vybrať si pre dieťa v jej lone život namiesto potratu.
"Uvedomila som si, že v mojom vnútri existuje život," povedala, zatiaľ čo v tom okamihu "zachovanie života sa mne samej zdalo nepredstaviteľné, a to úplne. Myslela som si, že do tejto svojej situácie nemôžem priviesť dieťa."

Ale to bol ten čas, keď sa z vnútra vynorili hrdinská pevná vôľa, smelosť a odvaha.
"Takže moje hrdinstvo vyzeralo takto: Povedala som "áno" malému životu, aj keď som netušila, ako to bude vyzerať."

"Pevná vôľa vyzerala ako zapísanie sa do miestneho útočiska vo Wings Maternity Home, kde bolo predo mnou na čakacom zozname viac ako 35 ďalších dievčat," povedala Simardová.
"Odvaha bola ničenie zvykov, ktoré som mala od jedenástich rokov, keď som ešte bola maloletá: nadmerné pitie, fajčenie cigariet a zmiešanina jedov."

"´Odvaha´ bola, keď som sa pozrela do zrkadla a odhodlala som sa čeliť sama sebe a mojim detským posttraumatickým stresovým poruchám. Mala som ich mnoho: dieťa narkomanky, prežila som incest, streľba v rodine, čo nás doviedlo do programu ochrany svedkov a násilnícke vzťahy, keď ma napríklad pripútali k zábradliu v suteréne mojej mamy. Trauma bola pre mňa "normálna". Ako sa niekto odvažuje, aby prišiel a súdil moju "normálnosť"? Správne?
"Avšak Ježiš - ma dobehol, aby mi dal život, keď som si myslela, že môjmu dieťaťu robím skvelú službu tým, že mu dám trest smrti, o ktorý nepožiadalo," povedala Simardová. "Ale Boh z ničoho urobil niečo."

"A tak každú ženu, ktorá stojí pred neplánovaným tehotenstvom povzbudzujem, aby si vybrala život pre oboch," povedala Simardová, ktorá pri rozprávaní žiarila, naplnená radosťou a sebaistotou.

"Nie ste ďalším prípadom do štatistiky, aj keď vám spoločnosť hovorí, že budete," povedala. "Ste dostatočne silné na to, aby ste si vybrali život."

Simardová to uzavrela tým, že povzbudzuje tých, ktorí hľadajú pomoc, aby "navštívili www.choice42.com, aby našli podporu v blízkosti svojho bydliska."

CHOICE42 je kanadská organizácia za život. Podporuje ženu, dieťa a život.
Organizácia sa snaží "vytvoriť povedomie o ľudskosti ešte nenarodených detí a poskytnúť podporu ženám, ktoré čelia neplánovanému tehotenstvu alebo sa zaoberajú problémami po potrate. Využívajú na to svoju internetovú stránku, ktorá obsahuje najväčšiu kanadskú celoštátnu databázu o zdrojoch pomoci v tehotenstve."

"CHOICE42 podporuje ženy, aby boli plne informované o svojich možnostiach, a uvedomili si, že hoci to je ich voľba, rozhodujú sa za dvoch."

Pochod za život organizuje kampaň Life Coalition. Oslavuje sa 14. mája, pretože v ten deň v roku 1969 liberálna vláda premiéra Pierra Elliotta Trudeaua schválila spoločný zákon legalizujúci potrat. Téma pre tohtoročný výročný pochod bola "ProLife.ALL.IN".

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky